Tangoτάξιδο στην Κρακοβία (Πολωνία) 2019 5ο μέρος

Κυριακή 11/8 (Τελευταία μέρα & απολογισμός)

Την Κυριακή ξυπνήσαμε χωρίς την βοήθεια των κομπρεσέρ κατά τις 9:30 και αποφασίσαμε να βολτάρουμε νωχελικά στο κέντρο.

Λίγο αργότερα δοκιμάσαμε επιτέλους  Zapiekanki , σε ένα μαγαζί που έχει ιστορία, αλλά τελικά δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο.

Πρόκειται για άσπρο φρατζολάκι (μπαγκέτα) με κασέρι και μανιτάρια (ή ότι άλλο θέλεις), στον φούρνο.
 Έχω διαβάσει διθυραμβικές κριτικές στο Trip advisor αλλά οι περισσότεροι γράφουν για την πλατεία μέσα στην εβραϊκή συνοικία και επισημαίνουν πόσο άργησαν να τους σερβίρουν (όπως εμάς προχθές).
Σκέφτομαι όμως ότι αν πρόκειται να περιμένει κανείς ήδη πεινασμένος , για περισσότερο από μισή ώρα, ότι και να του δώσουν...

Ξαναπεράσαμε από κάποια σημεία που μας είχαν τραβήξει την προσοχή και σταθήκαμε περισσότερο σε κάποια άλλα που δεν είχαμε προσέξει.

Το μεσημεράκι επισκεφθήκαμε το Przypiecek, ένα από τα καλύτερα εστιατόρια για pierogi στην περιοχή και δεν το μετανιώσαμε.

Πήραμε σπανάκι - τυρί και μπέικον - μανιτάρια πληρώνοντας 41ζλότι (10Ε περίπου). Τα χρήματα αυτά είναι πολλά για τους ντόπιους γι΄ αυτό δεν τους βλέπεις στο μαγαζί, αλλά αν θέλεις να φας Α΄ ποιότητα & χειροποίητο εκεί θα πας.

Όταν πια κοιτάξαμε την ώρα έπρεπε να παραδώσουμε το σπίτι και να φύγουμε για το αεροδρόμιο. Στα οργανωμένα κράτη δεν υπάρχουν εκπλήξεις ούτε με τα δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς, ούτε με τους δρόμους και είμασταν στην ώρα μας.
Η πρώτη επαφή με την Ελλάδα που γνωρίζω ήταν οι φωνακλάδες, το γεμάτο τσίχλες πεζοδρόμιο μπροστά στις αφίξεις και το καθυστερημένο λεωφορείο.  Μου πήρε λιγότερο από δύο μέρες να προσαρμοστώ στην βρωμιά και την ανοργανωσιά που με περιβάλλει.
Μπράβο μου, σκέφτομαι, τελικά προσαρμόζομαι εύκολα.

Ιστορικό κέντρο Κρακοβίας

Απολογισμός
  • Ξεκινήσαμε Κυριακή 4/8/2019, επιστρέψαμε Κυριακή 11/8/2019

Η Κρακοβία για εμένα ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Καθώς δεν βομβαρδίστηκε στον 2ο παγκόσμιο  η αρχιτεκτονική της  έχει μείνει όπως ήταν (λόγος που την επιλέξαμε έναντι Βαρσοβίας) και η πόλη αναπτύχθηκε περιμετρικά με τρόπο φιλικό για τον πολίτη. Έχουν γίνει πολλές και καλές εργασίες αποκατάστασης τόσο στα ιδιωτικά όσο και τα δημόσια κτίρια.
Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (τραμ, τρένα και λεωφορεία) είναι συνεπή, καλά συντηρημένα και καθαρά.

Έχει ταξί και UBER. Οι δρόμοι καλοφτιαγμένοι και λειτουργικοί με τον περιφερειακό του ιστορικού κέντρου να παίρνει το μεγαλύτερο φορτίο των ιχ, και μμμ, χωρίς να ¨ανοίξει μύτη¨. Δεν υπάρχουν πινακίδες οδικής κυκλοφορίας και φωτεινοί σηματοδότες παρά σε ελάχιστα σημεία χωρίς κανένα πρόβλημα.
Προφανώς όταν οι Πολωνοί οδηγάνε χρησιμοποιούν το μυαλό τους.
Διάβαση πεζών έξω από το κάστρο της Wawel

Ακόμα και στις διαβάσεις, τα ιχ απλά σταματάνε αν εμφανιστεί πεζός που θέλει να περάσει. Δεν ακούσαμε κόρνες, να βρίζονται ή να μαλώνουν γενικά. Δεν υπάρχουν τοίχοι με συνθήματα ή υπογραφές από ανθρώπους που βρήκαν αυτόν τον τρόπο να σημαδέψουν τον τόπο, όπως τα σκυλιά που κατουράνε.
Όλοι μιλάνε αγγλικά και το ευρώ είναι παντού αποδεκτό. Παντού μπορείς να πληρώσεις και με κάρτα. Ακόμα και σε κάποια μμμ, όπως στο τρένο από το αεροδρόμιο, έχει POS για εισιτήριο.

Το φαγητό στα εστιατόρια είναι καλό αλλά ακριβό (όχι για το ευρώ), σε σχέση με όλα τα άλλα. Αν πάρετε τα υλικά να μαγειρέψετε θα βγει ¨τζάμπα¨.

Δεν συναντήσαμε Πολωνούς που να χαμογελάνε και γενικά να δείχνουν ευχαριστημένοι με την ζωή τους. Το προσωπικό μας εξυπηρετούσε πάντα άψογα αλλά το χειλάκι δεν κουνιόταν ακόμα και όταν τους μιλούσα Πολωνικά (να με ακούσεις να λέω ¨καλημέρα¨ να φτιάξεις συκώτι)!

Παντού μπορείς να νοικιάσεις ηλεκτρικό ή συμβατικό ποδήλατο, μηχανάκι, skateboard, πατίνι, segway ή ότι άλλο θες.
Ακόμα και παϊτόνι να σε πηγαινοφέρνει στα κάστρα σαν να είσαι στον μεσαίωνα.

Στο Auschwitz δεν πήγαμε, δεν μπορώ να βρεθώ σε έναν χώρο με τόσο πόνο και δυστυχία.

Η τανγκοκοινότητα μας είπαν ότι είναι καινούρια και μικρή ακόμα.
Την περίοδο που είμασταν εκεί είχε τέσσερις milongas και μία practica με λίγο κόσμο. Το επίπεδο των ανδρών μας φάνηκε καλύτερο από των γυναικών.

Αυτό που δεν μου άρεσε είναι ότι πέφτει πολύ ¨μυθοπλασία¨ στα μουσεία τους. Έχουν προσθέσει κάποια θέματα που ¨βγάζει μάτι¨ ότι μπήκαν εκεί για να δικαιολογήσουν την διάρκεια-εισιτήριο όπως ο δράκος SHREΚ και οι εφτά νάνοι στο αλατωρυχείο.

Αν είχαμε περισσότερο χρόνο θα ήθελα να κάνω βόλτες με ποδήλατο, ειδικά παράλληλα με το ποτάμι, να δω κι΄ άλλους χώρους λατρείας, να παρακολουθήσω κοντσέρτο μέσα σε εκκλησία, να περπατήσω έξω από την τουριστική περιοχή και να πάω στα υπόλοιπα μουσεία όπως το αρχαιολογικό, το σπίτι του Σιντλερ, κλπ.

Θα ήθελα, ακόμη, να  ζήσω την Κρακοβία χιονισμένη.

Κόστη:
  • Πήγαμε και γυρίσαμε με RyanAir + βαλίτσες 10κ (290Ε)
  • Νοικιάσαμε airbnb για 7 βράδια (183Ε)